Rabu, 8 Julai 2009

If I could....

Ntah berapa puluh kali aku melayan Sister Act 1 & 2 lakonan Whoopi Goldberg... Aku suka lakonan dia yg mmmm...best sgt! Kemana dia skrg aaa? Xkan dah meninggal? X penah dgr pun berita tu... Br jap td aku layan Sister Act 2... Mgu pas pun aku layan yg 1. Tetap mencuit hati aku hehe...


Pesal aku nak tulis psl dia ni? Guess what?

Pas abis layan cite td, teringat aku buku yg aku baca (Intro. to Sociology) masa dok study dulu... Ada kena mengena ke? Hehehe menurut buku tu walOpOn muka dia nie 'tak cun' dll tp dia punya tarikan terlalu hebat...Betul tak? Tula bila kita berbicara mengenai persona, stp org mempunyai tarikan @ karisma yg berbeza... What a wonderful world... Kagumnya aku dgn ciptaan Allah. Kalau le semua manusia mcm aku, sure suram & muram dunia nie kan... Langsung takde variasi.

Emmm... dlm cite tu tunjukkan bagaimana dia menjadi lain untuk mengubah sesuatu... Aku selalu berharap & bermimpi aku mampu menjadi lain untuk mengubah sesuatu... Sehingga sekarang aku blOm berjaya lagi huhuhu... Rasanya...

"Jika kita takut berubah kerana sesuatu yg baru tetapi kita lari drp nya...selamanya kita akan gagal dan tidak maju..." Lebih kurang mcm tu la maksud dia untuk menaikkan motivasi anak2 murid dia...

Secara harfiahnya, kita la berusaha untuk menjadi seseorang @ mencipta sesuatu... Doa pada Allah SWT untuk mengiringi usaha dan tawakal kita... Pasti akan ada sesuatu :)

1 ulasan:

Nizam Gtz berkata...

hahaha... baru tengok malam tad kat TV2