Sabtu, 18 Julai 2009

Babi ooo Babi...


Kesian Org. Kedah bila kes babi meletus bom heboh satu Malaya nie... Kecoh bila nak potong babi pun xtaw nak potong mana! hehehe semua nak tunjuk hero yang depa nie pejuang konon... Sakit gak ati bila tgk org2 yg tunjuk best nie...

Babi....Babi...Babi... 1 isu yg cukup sensitif bg kita Org. Melayu Islam... Mmg kat Malaysia nie byk babi... Kat dlm hutan kg aku mmg byk. Dulu2 masa aku kecik2 lepas hujan je mst ada Cina Batu Kurau dtg nak buru babi hutan yg tgh seronok keluar cari cacing (makanan...).


Hehe bila ikut fikiran jahat aku nak je aku cdg kat Ali Ros supaya pusat potong babi tue dipindahkan je ke Melaka... Yela Melaka kan semua nak jd #1... Dulu kes kat Kuala Linggi pun leh rileks je... Arahan mahkamah pun leh ditangguhkan. Sapa nak jawab? Aku tgh jawab la nie kakaka... Baru2 nie bila kat Pondok Kempas TELAH dibina Eternal Memorial Park boleh je dia rileks x respon... Bg je ketua2 bhgn & kg menguruskan masalah nie. Sebelum dibina xde sape yg bising ke? Dgr2 crite, semua ketua tu dpt BAHAGIAN masing2 so baik senyap walopon telah mengkhianati bangsa & agama sendiri. (Ini yg dibangga2kan & diperjuangkan?)

Jadi... Dimanakah kita dalam memperjuangkan dan mempertahankan sesuatu? @ kita hanya bersuara bila periuk nasi kita tidak dipenuhi? Nak ke bg anak bini makan sesuatu yg bukan HAK? Terhasillah generasi bebal & bangang yang akan menyusahkan aku nak mendidik... Aku sorang je ke huhuhu

Tiada ulasan: