Sabtu, 8 Ogos 2009

Pas tepung, gula lani beras lak?

Aah...aku nak komen psl politik busuk Mesia lg... Aku tak puas atie selagi x tulis walopon data & fakta x mencukupi... Aku taw kalu ikut cara wat "kajian", penulisan aku nie akan ditohmah dan ditolak...Kekeke perlu ke? Aku punya penulisan kan... Bulan nie penuh dgn genre politik... Satira?

Aku tensen bila makanan ruji kita dipolitikkan... Camana tuh? Padi beras mmg makanan utama aku (org Mesia amnya). Ada ke yg mkn kenteng lenyek & roti je? Ada, tp % yg boleh dinafikan...
Kerajaan kita bertindak sgt tidak adil bila memutuskan subsidi penanaman padi & benih... Eiii... Pak2 menteri kita x mkn nasi ke? Umum taw Jelapang Padi Mesia dikuasai bkn Dacing, so jgn lah menidakkan hak & kepentingan rakyat mendapatkan makanan! Politik benda lein, mknan keperluan!!! Bila kerajaan menarik blk subsidi padi & benih, semata-mata negeri nie dikuasai bkn parti dia, fikirkanlah kepentingan rakyat seluruhnya... Bukan kat Kedah je rakyat dia yg mkn nasi kan... Bila Kementerian Pertanian (asas tani...sama je) memotong bajet nie, sapa yg susah? Apakah hasrat 1Malaysia akan berjaya? Rakyat didahulukan? Pencapaian utk menidakkan hak rakyat diutamakan...Aku sedey sbb aku pun rakyat Mesia & MAKAN NASI!!!

Pas kes gula, tepung lak...pastu beras lak.... pastu ulang gula, tepung...beras... Mana larat nak mkn KFC ke McD ari2! Tasteku tetap pd nasi

Bodo! Bodo! Bodo! Bodo! Bodo! ;(

Tiada ulasan: