Jumaat, 7 Ogos 2009

Demo: Menteri silap ke aku yg silap?

Apa kebendanya utk bulan nie aku cukup suka komplen psl politik Malaysia... Besala sbg pemerhati sosial 'bebas' la sangat aku nak coretkan pandangan aku...

Maka tersebutlah kesah yg satu bapak menteri mengomen bahawa para pendemonstrasi aman agar jangan berlindung di masjid.... Aku rasa mcm x betol jer kalu seorang bapak menteri yg menjaga hal ehwal Islam mengutarakan pandangan macam tue... Sebab apa:

a) Dulu masa zaman nabi membuka Kota Mekah, dia berjanji kepada sesiapa Kafir Quraisy berlindung di Kaabah, rumah dan rumah ibadat mereka akan selamat. Tapi polis Mesia mcm tue ker... Bila kejar org jer masuk je Rumah Allah pakai kasut terjang anjing pown mati tu tanpa rasa bersalah. Ingat dunia nie dia & ketua dia yg punya...

b) X silap aku, Islam x membenarkan sesiapa pown dicederakan terutama org pompwan &
kanak2. Tp realitinya di Mesia & polis Mesia amat mendukacitakan. Dok heboh seluruh dunia sbg negara Islam contoh tp...? Sama je yg lemah pown kena sembur air beracun, sepak terajang, kena belantan dll semua tue lumrah la kalu kita nak berdemontrasi...Walopon aman tp sbg balasan kena sembur, kejar, pukul, sepak dll... Adil ke? Aku pown x tahan... Aku bukan Mahatma Gandhi... Aku cuma melahirkan rasa simpati je pada mereka yang x bernasib baik... Cukup ke?

c) Setahu aku pokok pown x leh dipatahkan...Tapi kat Mesia? Bukan setakat pokok, tiang lampu pown kena hentak gak... Sian...

d) Kita mmg tidak sensitif... Tidak apa attitude... "Bukan masalah aku" mmg berlegar lam kepala! Bab nak bg derma mmg byk tp derma hilang ntah ke mana mcm derma tsunami dulu... Kutip juta2an tp rumah yg dibina untuk mangsa tsunami pown kena bayar!!! Kemana duit tuh? Matlamat tidak mungkin menghalalkan cara (nak kaya cepat la tue...)

aaah cukup la aku nak komplen...mata dah ngantok nie...sok nak tanda paper lg... kelas skt je sok...Jumaat: Penghulu segala hari.

Tiada ulasan: