Selasa, 18 Ogos 2009

Gigi pun pakai mahkota ke?

Blk cuti aritu atas urusan keluarga... eh pebenda pny n3 nie?
-
-
-
aku teruskan cerita...
-
-
-sketsa di lata-
Pas aku blk mandi kat lata SAYA, aku blk la ke rumah... sejuk mak oii mcm dah lama x mandi lata je hehehe
-
-
Sketsa kat umah...
Aku blk je kakak yg dok kat Penang dah sampai besama-sama laki & anak2 dia... Dah la lapar sejuk plak, apalagi pastue terus cr makanan kat dapur... Adalah kuey kacang... apa ke nama dia a? alah kuey kacang hijau disaluti tepung & digoreng... emmm sedap...kolesterol tinggi tuh!
-
-
sketsa memamah kuey...
prakkkk...mak ai sakit nya gigiku!!! pesal la gigi aku leh serpih ni? aku dah la suka minum susu apa segala! x cukup kalsium ke? dah nasib gigi aku nak serpih huhuhu sedey & sakit...alamak... harini ahad la...
-
-
sketsa kat kedai gigi
"Tampal gigi tokey, serpih la," kata aku.
"Ok...Wah banyak besar la lubang ni...," kata tokey tue...
"Kalau mcm ni kena buat clown nie!"Kata dia.
Aku??? keblurran... apa kebenda tuh? Badut? xkan la nak letak badut kat gigi aku... isk...isk...
Lalu dia menunjukkan apa kebenda clown tue... Ceh Crown gigi ghupenye! Mujur aku ada baca ttg crowning gigi nie, kalau x aku pon jd badut gak hahaha
Dgn pantasnya aku bertanya... "Berapa?"
Selamba je apek ni jawab, "RM 400 jer..."
Aku "Sebatang RM400? mmmm...xpala, tampal la dulu, gaji pon lum ada lg."
Yela walopon rege RM400 nie murah kalu nak bandingkan dgn KL @ tpt2 lain... tp aku sebagai golongan marhaen, mana mampu! Keta nak byr, ptptpu pon nak bayar x tmasuk kejadah2 yg lain! Tpt lain aku rasa mau pegi RM800-ribuan.
-
-
Aku x pasti la apek nie dentist, tp sejak aku kecik2 lg dia dah berbakti utk penduduk Batu Kurau dgn membuat gigi palsu, tampal dll. Keja dia cukup pro & bagus... tgk la gigi aku yg tersusun rapi ittew hahaha

semua kat atas bukan sketsa yg diwujudkan...real punya berlaku... cuma aku edit kasi pendek skt je la...

2 ulasan:

Nizam Gtz berkata...

kesian kamoo... takper2, tampal murah2 duloo lar...

asrulleeban berkata...

tampal pon tetap senyumanku menawan huahuahua