Jumaat, 15 Mei 2009

Eiiii....TaK SeLeSaNya.....

Aku geram betolla... Ada ka patut rumah aku (& kwsn sekitarnya) ketiadaan air!!!!!
Bayangkan huhuhu aku hidup dgn air tangki jer! Aiyo dah 2 ari aku terkenangkan makna mandi (dgn pueh!) Salah sapa? Ntahla SAMB dok kata paip bocor tp kenapa perlu ambik sampai 2 hari! (Kalu sok Sabtu dah 3 ari!!!) Aku bukan org yg takut air ke org putih yg x mandi! Kurang2 2x sehari aku mandi huhuhu Salah siapa? Kenapa SAMB lambat bertindak?

Aku teringat masa 98 dulu masa krisis air dulu, MELAKA jugak yang terkena bahananya! Masa tu semua org kata BALA turun, huhuhu x silap kes Rahim Chik dgn budak sekolah tu yg menyebabkan Lim Guan Eng masuk jail! Sabar jela. Tp apa bahana yg sekarang nie sampai air takdak nie???? Kes Ali Rose makan rasuah tak nak letak jawatan ker???? Dah la dia menghalalkan penebangan & pencerahan hutan sekitar Empangan Jus secara berleluasa! Semua org tahu (SOT-Rem huhuhu) kwsn empangan TAK BOLEH dibuat kwsn pertanian, ni dicerahkan semata-mata projek tanaman pokok jarak! Aiyo, minyak jarak mana leh makan! Nak guna lam enjin pun ntah berapa persen.... Yela PAYUNG dah kuat Pengarah SAMB pun xleh kata apa... Ni la masalah akan timbul bila tok ketua jalan ngengkang tahi sembelit keras makan rasuah!!! Aku marah nie.... Air mana????????????? Baju byk lum basuh lg nie......

3 ulasan:

nueeunlimited berkata...

ari isnin aku nak dok jejauh la drpd ko...takot. hihi..mnd ntah x???keh3x...
adik sepupu aku skolah SBPI blk smlm. Ckgu soh blk katenye. xde air. kkgkwn yg bgn lmbt smlm, x mndi pagi.kah3x...

asrulleeban berkata...

Br arini bukak blk tenet, sblm ni xde mood nak bukak! Aiyoo semua sbb air tadak huhuhu tp skrg ni alhamdulillah da ok... tp ttp air berkeroh sekeroh ayer keroh kuikuikui

Che'gu Pezal berkata...

apa yang penting?
tadah air!
apa yang penting?
tadah air!
apa yang penting?
tadah air!
bayangkan hidup dikelilingi air, atas takungan air,
tapi umah takdak aiq.
tak bleh mandi aiq empang.
tak dapat aiq dari lori yang dtg.
cuaca panas.
ati panas.
negeri yang panas.
panas telinga woh bila tepon SAMB lelama mengalahkan tepon buah ati...huhuhu