Jumaat, 31 Oktober 2008

Kelik kapong!

Hehehe inilah gambar-gambar yang aku sempat tangkap masa balik kampung hai tu, 1-2/11/2008 (Sabtu- Ahad). Saja nak menyemakkan N3 aku kali ni dengan gambar-gambar ni...
Orang kata makan belut best, so aku & Mat beli la 2 ekor. Mat selalu gak makan belut ni, dia kata sedap! Yeke? Hehehe tempat aku tak pernah jumpa belut, kalu nak ada pun ikan tili je tu pun aku geli nak pegang hahaha Belut goreng ni..... Tapi spoilt sikit bila aku goreng guna minyak goreng ayam... Pahit sikit la. Mak & kak aku taknak sentuh belut ni, geli! Hehehe tak rasa maka tak cinta. Pas makan, ok je aku rasa ermmm... Pasni bleh beli lagi la hahaha

Inilah ibu kucing yang diimport khas dari rumah Mak Ndak aku. Eiii geram gak dia ni coz tak pandai jaga anak dan yang paling tensen berak atas karpet! Apa lagi kena torture dgn Mat, terus insaf :) Kalau nak duduk lama kena bersopan sikit nanti kena hantar mengaji tau kekeke

Ni lah cucu terbaru kat rumah aku... Aku nak panggil Grey, tapi sure mak & kakak aku panggil Meow je kekeke panggilan umum untuk semua kucing. Ntah la apa yang diorang nak letak nama apapun, kucing tetap kucing kan...


Hehehe ni kembar Grey tadi. Walaupun dia ni kelabu gak tapi ada putih so bleh la aku panggil White! Kakaka White Gandalf harap2 bukan Saruman la. Kalau Saruman aku hantar je dia ni mengaji kat kedai ke pasar! Baru tau...


Bleh teka mana satu jantan betina? Ingat teka-teki dalam cerita Nujum Pak Belalang? Dah tentu yang belakang tu jantan. They aren't itik kekeke

Barangan yang kami shopping malam tu kat Tesco Taiping. Tengok je macam sikit, tapi nak tau berapa harga dia? Huhuhu RM 142.70! Walaupun minyak dah turun (patut lagi rendah!) tapi harga barang tetap maintain mahal walaupun di Pasaraya Tesco yang dok promo murah daripada yang lain ;(

Laziiiiz... Sotong goreng tepung. Hehehe dah nama goreng tepung, memang aku rasa macam cucur je. Tak kisah la, orang belanja kan hahaha


Sedap tak? Kalau lapar apapun sedap tapi yang ni memang sedap! Orang belanja kan...

Wah wah wah meriah kan... Sila jemput tengok jela kekekeke Dua siakap, daging, sayur kai lan, telur dadar dan sup campur. Sungguh lengkap tapi terlalu berat untuk makan malam pukul 9 malam. Apapun orang belanja, so hadap je la... Rezeki jangan ditolak. All the credits go to Nuar, sebab dia yang belanja. Ntahla pas dia nikah ni bleh tak dia belanja lagi... nak harap aku, duit tak banyak huhuhu

Entah apa la ideanya, aku teringin nak makan kerang bakar, so aku panggang le kerang atas dapur kayu mak aku kat luar rumah. Ermmm... Sedap gak tau. Go & try.

Reban ayam mak aku... Rekaan terkini dan dijamin kukuh! Tak Percaya? Percayalah :)
Kalau dulu masa aku kecik2 dulu selalu tengok Chei aku dok usik kat sepupu2 aku yang kecik kalau dok nangis je kena tido dalam reban ayam! Hehehe sekarang ni banyak orang tak kenal ayam hidup camana, cuma tau ayam goreng je... Sungguh malang nasib budak2 sekarang...

Rumah Pak Pandir. Nilah gelaran anak buah aku untuk tempat letak kayu api mak aku. Apa yea istilah lokal slang tempat aku tentang rumah ni? Aaah aku lupa la... Huhuhu lupa root aku ni... Dah nama rumah so boleh la tido kikiki

Dah bertahun so keutuhan binaan ini pun expired! Kalau kecik2 dulu mau aku ambik papan ni buat senapang hehehe now i'm a grown up man huhuhu middle-age crisis ke yet reach middle age lagi ni... Masih remaja walaupun anak2 buah aku kata remaja tua kekeke

Inilah buah lemon yang ada di Patei Besa ni! Saja je ambik, aku nak tanam kat rumah aku, tapi takde benih la plak! Batu Kurau yang subur untuk ditanam segala tumbuhan tropika, kalau ada nak usahakan penanaman strawberi pun bleh hidup gamaknya... Gambar ni aku nak bagi kredit kat Mak Tan Wey sebab buah ni kak ambik kat tanah dia...So juicy dan tak masam :)

2 ulasan:

amira_rinoa89 berkata...

wawawa...
ni yg bikin cek jeles ni...
da la dpt mkn free...
huhuhu....

asrulleeban berkata...

hehehe kan dok dkt ngah nuar, so pi la ngendeng2 kat dia minta belanja besar2an kakkaakaka SA kan byk tpt best...