Isnin, 13 Oktober 2008

Duit raya 2008m/1429h

Duit raya dah menjadi perkara wajib kepada semua orang yang bekerja dan ibu bapa menyediakannya. So selama ni aku dok sekolah aku dok kutip je dari orang lain, jadi tahun aku dan sebelumnya aku telah menyediakan duit raya untuk anak2 buah aku dan sedara yang ada dan murid2 aku yang sentiasa dituntut hehehe well ini kan dikira sebagai sedekah dan zakat juga kan...
Hehehe seingat aku la, dah lama aku tak dapat duit raya, masa dok study dulu pun aku dapat tapi daripada abang2 aku yang lebih dikira sebagai tanggungjawab sosial kat aku la... Since then, never huhuhu tapi ntah apa ke bertuahnya raya aku tahun ni, aku telah mendapat duit raya! Ish macam orang Cina lak, orang lum kawen dapat angpow :)



Duit raya pertama dapat daripada Cikgu Man masa dia bagi duit raya kat murid2 sekolah, aku dengan selamba dan main2 je mintak gak duit raya... Tanpa disangka2 aku dapat duit raya dari dia walaupun RM1. Alhamdulillah. Dan masa ikut marhaban hari Sabtu pas, 11 Oktober 2008 aku dapat RM2 daripada kelurga Azizah Hj Sardar. Alhamdulillah. Tak sangka sungguh... Semoga dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur. Tahun depan leh dapat lebih tak dari RM3 ni? Hahahaha God knows...






Tiada ulasan: