Selasa, 28 April 2009

Ketam & Crab: Mana 1 yg betul?

Benda ni dah lama terjadi cuma masa ni je aku ada masa nak menulis hehehe

Kisah bermula apabila kami (Guru2 SK Tebong & SK Kemuning) TERPAKSA menghadiri 1 latihan dalam perkhidmatan atau lebih sedap dipanggil LADAP. LADAP 1 telah diadakan di sekolah aku, SK Tebong le, takde mana lagi... Tp kali ni dibuat di Bilik Mesyuarat SK Kemuning. GB SK Kemuning nie jemput la seorang nazir Melaka (nama dirahsiakan, aku pun da lupa apakejadahnama dia nie...) Fine la nak jemput sapa pun kan... Kami tetap kena datang gak walaupun buat hari Sabtu yg sepatutnya hari berehat. Pekeliling dah sebut apa... Tp Melaka ttp nk jd #1 dlm apa jua bidang, + @ - huhuhu

Berbalik ke topik aku, ok la tajuk yg nak diceramahkan dek nazir nie, berkaitan kurikulum dan fail panitia apa segala... Relevan la sgt... Tp dah sifat manusia, bila bleh terbang, selalu lupa tanah dok melata kat bawah... Itula yg bleh kami cikgu2 simpulkan mengenai nazir nie. Cara ckp mcm tak penah jd cikgu kat sekolah! Komplen...Kompen...Komplen je tau! Mmg kita ada masalah yg timbul tp pandai2 la kita cr penyelesaiannya. Kalu tak cr, mmg la kita cikgu yg tak guna! Kami bukan mcm tu!!!

Yg paling aku rasa X seswai sgt bila dia sebut HAWAU kuat2 bila dia klik kat laptop x keluar spt yg dihajatkan... Wpun aku x kisah dgn perkataan nie, sbb aku bkn org Melaka kan... Tak berbekas pun di hati. Kalu maki aku yea terasa ati aku yg sensitif ni...ye ker? hahaha Tp kalu kita nie NAZIR, jagalah skt tutur kata dan perangai... Org yg ptt membetulkan org lain tp dia yg ptt aku terajangkan supaya leh bjalan elok2 skt. Mmg dasar ketam la ni, nak ajar orang jln lurus tp dia pun bengkok!

Itulah ORANG... Berjuta perangai... Baru berseri dunia ni fenomena ni, bersedekah pahala dsb hahaha

2 ulasan:

nueeunlimited berkata...

salam.. asrul bile ek die sebut hawau tuh?? Aiseh.. trlps dgr lak.. msa tuh mybe aku ngah ngokngek2 ngan mmbr sblh kot.hehe..
tapi, kalo da nazir tu nazir gak.. ade lagak tersndri...

asrulleeban berkata...

salam...hehe ada part dia nak tunjuk bhgn apa yg ptt ada dlm fail panitia... ala,dia ckp beda kita tau byk,skt je kita xtau... xpe, kalu x dgr dia ckp pun x akan kena tindakan tatatertib! huhuhu