Selasa, 28 April 2009

Kena PRANK di hari2 usang huhu

Benda telah berlalu, x sempat aku nak update tp lani baru ada masa nak nulis...

Patut aku tulis pd 27 April lg tp aku kan buat2 sibuk dgn perkara duniawi... On that day, genap la aku idup selama 3 dekad, kejap je dah 3 dekad yea... Time is ticking. Tick...Tick...Tick...

Pd mlm tue, mengajak la housemate aku si Faizal & Azrul mkn kt luar. Ikut hati mmg aku mls dah nak makan, yela petang td dah melantak bihun tomyam kat stadium! Aku kata neman makan ok la... Pegi la kami ke Alor Gajah. Pas isi NGV keta Azrul singgah la kedai makan dkt Balai Bomba AG. Fine, kedai ni ada rasa gak la kalu ikut pengalaman pas. Yea yea jer si Faizal ni nak jumpa Date dia, aku kata ok la. Konon2 ada bw teman nak kenen2 kat aku, cess. Aku ckp pesal x habaq awai2 leh pakai lawa skt, ni aku pakai baju aku pakai kat stadium td, masam gak la hehehe konon nak melawak. Instinct aku dok kata depa nie nak kenakan aku...K, kita tgk dulu. Pas oder, aku punyalah bersemangat dok tanya sapala gerangan bakal org umah si Faizal, keja pa, ahh mcm2 aku tny. Dia dok senyum2 jer. Jwb x ikhlas jer, eh pesal kan... aku dok heran lg tanpa memikirkan apa plan jahat depa nie... Sebelum sampai oder, mai la waitress ni bg sekeping kertas (kertas jer? hahaha ingat kad besday!) tertulis "LIBAN, Happy Birthday yang ke 30. Daripada housemate hang :)" Wah! Mcm drama lak kan... Tima kasih kekawan!

Tak lama pastu, Faizal terima call, lama dia dok sembang, dia pas kat aku, aku tanya sapa? Dia kata nak bekenalan dgn aku... Kat skrin tertulisla nama SUI LIN. Ntah sapa2 ntah... Aku pun jwb la, kena kuar dr kedai tu coz bising, telinga aku cukup tak sensitif nak dgr henpon ni kalu bising2 ni... Malu2 la aku sembang, tny soalan2 bodo... Dirahsiakan. Jeng2... Bila dah pause lama, dia suh pas blk kt Faizal, aku pun bagi... Suara mcm best, yang paling best mcm kukenal! Sapa yea? Dan yg bestnya, ada bunyi suara budak kecik minta nasi! Aku? Blur, sapa nie...

Pastu Faizal bg blk henpon dia kat aku, dia dok gelak2 gila... At last, aku dah leh teka sapa tp aku tak jwb yg aku tau, jwb mcm kukenal, tp sapa yea... Faizal dok gelak kui kui kui... Akhirnya dia ngaku sapa dia... Dialah Suriana... OOOO berlakon dgn aku yea... marah Abg. Megat ko tu nnt tau kakaka takpala ada gak org ingat kan... Tp kira ok lg la drp hangpa buat kat aku dulu masa kat maktab, pakat ramai2 tenyeh muka aku dgn kek! Dah le mlm tu kena meeting dgn En. Baha pasal KAGUM Olahraga. Hangin aku tau hehehe

Hadiah paling bermakna malam tu aku dpt dr Kak Ros & anak2.Pakat nyanyi lagu Hepi Besday & antar kat aku! Wah... Doakan untuk Pakcik Liban yea & semoga jadi kenyataan... Terima kasih...

Kepada kekawan yg masih mengingati aku dgn besday aku, TQ alot, miss u all. Kpd my housemates, Faizal & Azrul, terima kasih bebanyak buat prank besday aku & yg plg penting, belanja aku hehehe Utk Su, ko x pandai sangat berlakon tp hampir berjaya mengenakan aku hehehe apapun terima kasih & pandai tol ko bersekongkol dgn Faizal aaa... Kak Ros & anak2, Thanx atas lagu tu, save dah dlm henset tau...Leh dengar selalu, kena selalu ingat dah nak masuk geng veteran!

Terima kasih semua atas ingatan, luv u'll. Semoga berbahagia hidup bahagia dunia akhirat & tercapai apa yang dihajatkan...

Tiada ulasan: