Selasa, 14 April 2009

Anjakan Paradigma Kedua

Aku kecewa dalam kegembiraan... Wah intro apa nie... Hehehe aku kecewa kerana 7-9 April aku terpaksa menghadiri Kursus CD interaktif anjuran Aadk merangkumi Melaka, N9 dan Selangor sebagai negeri-negeri perintis. Tak ada lain kecuali akan menyusahkan aku je nanti. Lupakan selagi belum ada surat atau watikah bodoh aku akan buat lupa-lupa je benda ni... Berbalik kepada kegembiraan aku pula, seperti entry aku terdahulu, yang kami telah membuat anjakan paradigma (Yake? Indeed...) telah berhasil kali ini.

Setelah pertandingan bola baling yang lepas, budak-budak aku telah "dikerahkan" menjalani latihan bola tampar pula. Apa boleh buat, budak-budak ni terpaksa di"recycle" kerana permintaan melebihi penawaran huhu. Alhamdulillah setelah sekian lama mengharapkan keajaiban akan berlaku, Tebong telah memenangi semua game peringkat kumpulan dan separuh akhir. Kami melangkah dengan penuh bergaya ke akhir dan akhirnya.....tumpas kepada SK Pulau Sebang. Tapi takpe kami berjaya ke final yang selama ini tidak terjangkau dek igauan hehehe. Apapun seperti aku dengar, 4 daripada pemain Pulau Sebang merupakan pemain Melaka tahun lepas! Tahun nie? Jeng...jeng...jeng.

Selepas kemerapuan aku ni, the bottom line is Tebong berjaya bangkit dari ketiduran yang selama ini dipaksa tidur dan memang betul apa yang dikatakan orang, mempertahankan sesuatu lebih sukar daripada mendapatkan sesuatu.Apa yang terbayang di dalam kepala otak aku, macam mana nak pertahankan kejuaraan kami kerana yang tinggal selepas ini masih diragui kebolehannya. Takpa, masa masih panjang untuk dilatih. Hehehe tanpa talented and spirited teachers benda-benda ni tak akan berlaku. (Siapa lagi kalau tak masuk bakul angkat sendiri kan... Anjing tak akan suruh anjing lain mengangkat ekornya untuk melintasi sungai hehehe)

Di sini aku nak memberi kredit untuk diri aku sendiri hahahaha dan tak lupa juga Helmi yang memang bersungguh-sungguh melatih budak-budak, Cikgu Daud yang sangat membantu dan menyokong, Alina (our warden :) )dan semua guru yang memberikan kerjasama memberi peluang budak-budak ni melatih pada waktu mengajar mereka. Terima kasih juga kepada pentadbir kami yang menyokong. Sape gak yang dapat nama kan.....

Tiada ulasan: