Sabtu, 12 Julai 2008

What make teachers smile















Kami Guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita

Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan

Tanggal 16 Mei setiap tahun merupakan hari yang boleh dikatakan 'dihargai' bagi setiap guru. Lagu "Guru Malaysia" amat memberi kesan yang mendalam terhadap semua guru. Bukan selalu kita nyanyi lagu ni kan... Bukanlah hadiah yang dipinta tapi entahlah sukar aku nak huraikan. Hehehe sentimental la kot aku ni...Tapi kalau dapat hadiah kira bonus la kan...yela dah dua tahun kerajaan kita tak bagi bonus pada kaki tangan dia...
Program tak rasmi selepas program 'sukaria' yang diinisiasikan oleh Cikgu Fuad. Acara melontar belon berisi air hehehe suka budak-budak ni membasahkan kawan-kawan. Kalau baling ke aku mau aku lepuk je kepala budak-budak ni...Walaupun macam pesta baling pai tapi aku rasa makcik klener mesti tensen kena cuci dan kutip belon-belon pecah tu... hehehe

Yang penting intipati sambutan Hari Guru ni, semoga anak-anak murid ni menjadi seorang yang berguna (bukan iguana!) Walaupun cabaran pendidikan dan akhlak berbeza mengikut zaman, insha allah dengan keberkatan dan semangat kami mampu bertahan. Insha Allah.

Tiada ulasan: