Ahad, 24 Oktober 2010

Festival Fesyen Islam ~Monte Caarlo~

Aku terkesima dgn apa yg cuba Rosmah cuba buktikan & tonjolkan Islamic Dress Code! Dgn berjayanya projek dia sblm ni Festival Fesyen Islam yg diadakan di KL & Jakarta (berjaya ke???) menonjolkan betapa memahaminya dia mengenai Islam dan kod berpakaian Islam? Adakah dia sendiri mengikut tatacara dan kod berpakaian Islam? U tell me...

Apa yang dia dah lancarkan festival ni di Jakarta & KL pun masih jauh menyimpang dr landasan yang Allah SWT & Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW tetapkan... Pengelola YM Datuk Shah Reza pun tersangatkah memahami Islam? Geli hati,malu dan marah sebenarnya... ;( aku bila dia komen utk memberi 1 pandangan baru etika berpakaian Islam dll... Terlalu jahilkah dia? Adakah kedudukan dan duit membuatkan dia lupa (buat2 lupa ajaran sebenar Islam?)

Malas la nak tulis lagi...Kepada yang belum tgk lagi betapa Islamiknya pakaian Islam di Festival Fesyen Islam (IFF) Monte Carlo... Disiarkan oleh CNN... Kira seluruh dunia tgk la... Cari lam u-tube utk lbh fhm aku tulis...

Persoalan aku... Kenapa Monte Carlo? Itukan syurga judi? negara yg kaya dgn hasil judi dan perkapalan ni...? Dan kejinya kenapa pakaian Islam mesti pakai skaf je?... tali coli ungu dok nmpk! Mst ramai perempuan Islam (berbeza dgn betina Islam!) malu nak pakai dan mengaku pakaian kat festival tu adalah pakaian Islam... Dunia akhir zaman bila semua org mengaku pandai dlm hal2 agama walopon byk lopang sana-sini... Adakah aku termasuk sekali? Sekurang2nya aku x anjur fesyen 'Islam'...

p/s: Inilah Islam liberal yang cuba Rosmah tonjolkan? @ & disokong oleh laki dia??? jadi, kepada sesiapa berkepalakan pemimpin mcm ni...Apa kedudukan kita dlm mempertahankan kesucian Islam? Rela memperbodohkan diri dan memperjudikan agama? Dah la mendayakan org melayu! a.k.a menipu maksud sebenar Kamus Dewan! Aduyai...

Tiada ulasan: