Khamis, 19 Disember 2013

Best gak Sabah ni...


Pada 28 November 2013, aku bersama Azhar & Mat Izan menghadirkan diri ke Bumi di Bawah Bayu... yeah utk kali kedua aku ampai ke Sabah...Teruja...tp aku mana ada kawan rapat kat sini...jauh2 ada la tu pun x berhubung so??? Bergerak sendiri la senang... :)

 Rumah Terbalik... ermmm... bleh la. Apa yang menarik ntah la sbb smuanya diletakkan dalam keadaan terbalik. Purposely dibuat begitu semata-mata mengejar keuntungan... Kapitalis Perlancongan!


 Puncak Kinabalu... Mmg osom lah... Pandangan dari Pekan Kundasang yang aku rasa telah berubah menjadi maju lg & pusat kapitalis haha Dulu aku smpai 2005 masih belum ada rumah2 kedai moden di pekan ni... Dah berapa tahun daa...


 Masya Allah... rasanya ni waktu sebelum pukul 8. Allah Akbar.


 Main2 dgn ikan kelah & lampam...bayar tiket mandi sekali...sekali org ramai daaaa malu pny pasal maka kami rugi RM15. Malu weh! Kalau xde org pasti kami berenang2 dgn ikan tu... kena gigit @%&*+$ baru taw hahaha


 Tu dia laut cantik... Aku ambik gmbr dari penghujung Borneo...Pandu kereta lebih 2 jam nak sampai sini. Sepanjang jalan tu ntahla berapa banyak anijing mati kemalangan...byk anjing dr kucing..Gi balik macam dari kg aku ke KL! Jauh tu.... gegeh nak sampai kannn...


 Xtaw dah nak pose cmna lagi... Batu tanda penghujung Borneo @ Tip of Borneo. Kat sini aku jumpa 1 keluarga yang sama rasanya kami jumpa di Poring & Kundasang. So Sabah ni x besar mana haha...


Rumah Pangjang etnik Rungus. Ok je sini sekadar sampai...tp kalau nak beli barangan cenderamata etnik baik beli di sini...murah & asli... membantu juga mereka ni...

Yang lain2 tu malas la nak tulis haha. kami balik sini pada 2 Disember setelah rasanya bosan dah duk sana...ermmm duit yang abesss! hahaha tu pon last day mmg amat bosan setelah tersangkut di Membakut... nak rasa naik ketapi Sabah katanya... Ambik ko! Pengalaman yang best walau mcmna sekalipun... :)

Tiada ulasan: